Κατά τη πρόσφατη συνεδρίαση των Ευρωπαίων υπουργών Οικονομικών αποφασίστηκε
το τέλος των Μνημονίων για τη χώρα μας . Η έξοδος από την ενισχυμένη εποπτεία
τον προσεχή Αύγουστο κλείνει το κεφάλαιο κρίσης έπειτα από 12 έτη και όπως
αναφέρει η ανακοίνωση του Eurogroup,
αποκαθίστανται οι συνθήκες κανονικότητας στην Ελλάδα για πρώτη φορά από το
2010.
Ένα από τα βασικά στοιχεία των Μνημονίων ήταν και ο περιορισμός των
εργαζομένων αλλά και ο ρυθμός προσλήψεων στο δημόσιο. Η μείωση των οργανικών
θέσεων από 10.240 σε 8.000 αλλά και ο Λιμενικός Καλλικράτης συρρίκνωσαν το
ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ με πολλά αρνητικά επακόλουθα από το 2014 μέχρι και σήμερα.
Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και η αύξηση των οργανικών θέσεων κατά 1.500 το έτος
2020 με το Ν.4676/20 του ΥΝΑΝΑΠ αντί να αποκαταστήσει τις ισορροπίες , προκάλεσε
σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του Σώματος καθώς η ανισοκατανομή των θέσεων δημιούργησε
από τη μια πλευρά υπέρβαρες υπηρεσίες και από την άλλη Λιμενικές αρχές ,κυρίως στα
νησιά , που εμφανίζουν τεράστια κενά στελέχωσης τα οποία όμως δεν
ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών .
Από τις δυσκολίες εφαρμογής του ΠΔ Μεταθέσεων 11/21 το σημαντικότερο
πρόβλημα έγκειται στην αναζήτηση του τρόπου ενίσχυσης των υποστελεχωμένων
υπηρεσιών και στην μετάθεση των στελεχών που υπηρετούν για αρκετά έτη μακριά
από τον τόπο συμφερόντων τους .
Προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα αυτό θα απαιτηθεί :
·
Αύξηση των οργανικών θέσεων σε επίπεδα πριν το 2014
ήτοι σε 10.500 .
·
Ανακατανομή των θέσεων ανά βαθμό και ειδικότητα
προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να μετακινηθούν όλα τα στελέχη στο τόπο
επιλογής τους .
·
Αναδόμηση του καθεστώτος των μεταθέσεων το οποίο και
θα στηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των επόμενων ετών .
Τίποτα όμως από τα ανωτέρω δεν θα μπορέσουν να αποκαταστήσουν τις
ισορροπίες που απαιτούνται αν πρωτίστως το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ δεν οργανώσει προσλήψεις
που για τα επόμενα 10 έτη θα καλύψουν τα κενά που θα δημιουργηθούν λόγω
αποστρατειών (υπολογίζονται σε 3.500 με σταδιακό ρυθμό από 2026 και έπειτα )
,αλλά και θα αντικαταστήσουν τα στελέχη που έχουν εγκλωβιστεί στα νησιά χωρίς
να υπάρχει η προοπτική μετάθεσης στο
τόπο επιλογής τους.
Αν και τα τελευταία 2 έτη έχουν καταβληθεί προσπάθειες προσλήψεων
σημαντικού αριθμού νέων στελεχών οφείλουμε να τονίσουμε πως ο ρυθμός αλλά και ο
όγκος των στελεχών που θα πρέπει να προσληφθούν τόσο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων
όσο και μέσω ΑΣΕΠ θα πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερος.
Γίνε τώρα μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ) και διεκδίκησε το μέλλον σου. (Πάτα ΕΔΩ)
Πηγή : Γρ. Τύπου-Μέσων Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.