Με μεγάλη μας έκπληξη
ενημερωθήκαμε πως στο σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Σύσταση
Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμένων και Λιμενικού Σώματος –
Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» το οποίο ρυθμίζει μεταξύ άλλων και
θέματα προσωπικού Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ.
περιλαμβάνεται και διάταξη η οποία
τροποποιεί την υφιστάμενη διαδικασία απόκτησης των ειδικών τυπικών προσόντων για την
προαγωγή Αξιωματικών (εκ ΔΥΛΣ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ στο βαθμό του Πλωτάρχη, όπως αυτή
ισχύει με την παρ 4. του άρθρου 10 του πδ 81/12 περί «Ιεραρχία, προαγωγές,
μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και απαγορεύσεις προσωπικού
Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής» .
Με το ισχύον
καθεστώς για την προαγωγή στο βαθμό του Πλωτάρχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ οι Αξιωματικοί,
που προέρχονται από τη Σ.Δ.Υ.Λ.Σ., απαιτείται να έχουν προϋπηρεσία τριών (3)
ετών ως Αξιωματικοί σε Λιμενικές Αρχές και σε πλωτά ή εναέρια επιχειρησιακά
μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εξαιρώντας στην ουσία τις Διευθύνσεις του Αρχηγείου, τα
επιτελικά γραφεία, τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ και τις ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική διάταξη του
νομοσχεδίου, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας από το ΣτΕ, για την
προϋπόθεση προαγωγής στον βαθμό του Πλωτάρχη
προστίθενται επιλεκτικά και
προκλητικά, τα επιτελικά γραφεία των κ.κ. ΥΝΑΝΠ,
του Υφυπουργού, του Αρχηγού και Υπαρχηγών
την ίδια στιγμή που εξακολουθούν να εξαιρείται μεγάλος αριθμός υπηρεσιών
του ΥΝΑΝΠ, του Αρχηγείου, των ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ,
ακόμα και αυτών που έχουν έδρα στα ακριτικά νησιά.
Είναι ξεκάθαρο πως
η επιλεκτική αυτή ρύθμιση του Υπουργού
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκη Ιωάννη θα φέρει σε αντιπαράθεση
τα στελέχη που υπηρετούν στον ίδιο χώρο, με το ίδιο αντικείμενο εργασίας, ακόμα
και σε διπλανά γραφεία , ευεργετώντας χωρίς καμία δημοκρατική αιτιολογία «τα
δικά μας παιδιά» και διαχωρίζοντας τα στελέχη σε πατρικίους και σε πληβείους.
Μετά την παταγώδη αποτυχία του καθεστώτος των μεταθέσεων
και την κακοδιαχείριση της κατανομής των οργανικών θέσεων δεν υπάρχουν
περιθώρια επίκλησης άγνοιας, απειρίας και μετακύλισης ευθυνών σε Υπηρεσιακά
στελέχη καθώς οι συντελεστές της φαιδρής
αυτής διάταξης έχουν ονοματεπώνυμο.
Με την ψήφιση του
Ν. 4997/2022 «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας,
ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις» και την δημοσίευση
αυτού στο ΦΕΚ 219 A’ /25.11.2022 δόθηκε με το άρθρο 23 η δυνατότητα λογισμού
αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας (μάχιμη
πενταετία) ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε ή διανύεται σε οποιαδήποτε
μονάδα ή υπηρεσία ή στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Συνεπάγεται πως ο
διαχωρισμός μάχιμων και μη υπηρεσιών στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με τον Ν.
4997/2022 δεν υφίσταται πλέον , κατ’ επέκταση όλα τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
θα πρέπει να αντιμετωπίζονται, κρίνονται και εξελίσσονται μέσα σε ένα θεσμικό
πλαίσιο που διακρίνεται από ισονομία.
Στέλνουμε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι σε περίπτωση που η
σχετική διάταξη κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή των Ελλήνων, η Ομοσπονδία μας
θα καταγγείλει τους υπεύθυνους, θα ασκήσει κάθε ένδικο μέσο για την κατάρριψή
της και θα προβεί σε ένστολη διαμαρτυρία.
Για το ΔΣ
Γίνε τώρα μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ) και διεκδίκησε το μέλλον σου. (Πάτα ΕΔΩ)
Πηγή : Γρ. Τύπου-Μέσων Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.