Την
Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023 αντιπροσωπεία του Δ.Σ της Ένωσής μας, (αποτελούμενη
από τον πρόεδρο ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟ Χαράλαμπο τον Γ. Γραμματέα ΤΣΙΟΝΑΚΑ Θωμά τον
Αντιπρόεδρο ΡΟΖΟ Γεώργιο την Αν. Γ. Γραμματέα ΡΙΧΑΝΗ Μαρία και τον ΄Β
Αντιπρόεδρο ΓΙΑΧΟ Χρήστο) πραγματοποίησε συνάντηση με τον Κεντρικό Λιμενάρχη
Πάτρας Πλοίαρχο Λ.Σ ΧΑΝΟΥΜΙΔΗ Λάζαρο, παρουσία της κας Υπολιμενάρχη
Αντιπλοίαρχου Λ.Σ ΚΟΛΟΒΟΥ Παναγιώτας και της προϊσταμένης Γραφείου Επιστασίας Ανθυποπλοίαρχου Λ.Σ
ΜΟΥΖΑΚΙΩΤΗ Ιωάννας. Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν
εκτεταμένα θέματα που αφορούν τους συναδέλφους ορισμένα εκ των οποίων είχαν και
πάλι τεθεί και συζητηθεί κατά την προηγούμενη συνάντησή μας την 27η Ιουνίου
2022.
Τον
Ιούνιο του 2022 ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πάτρας είχε συμφωνήσει πως οι προτάσεις
της Ένωσής μας για βελτίωση των συνθηκών εργασίας που αντιμετωπίζουν οι
συνάδελφοι σε καθημερινή βάση, ήταν προς την σωστή κατεύθυνση, μάλιστα είχε
τότε εκφραστεί εκ μέρους του κου. Λιμενάρχη πρόθεση για ανάληψη πρωτοβουλιών με
σκοπό την επίλυση πολλών ζητημάτων που του είχαν τεθεί. (αριθ. πρωτ:
20/28-06-22 ανακοίνωση μας)
Ωστόσο,
πολλά θέματα που αφορούν τους συναδέλφους μας και που η Ένωσή μας έχει
αναδείξει, χρονίζουν και συνεχίζουν να μην επιλύονται. Γι’ αυτό επανήλθαμε και
θέσαμε εκ νέου τους προβληματισμούς των συναδέλφων όπως έχουν περιέλθει εις
γνώση μας και όπως καταστατικά
υποχρεούμαστε. Συγκεκριμένα:
1. Πραγματοποίηση βολών και εκπαίδευση στα όπλα από όλα τα στελέχη. Εξακολουθεί να μην πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές βολές
και εκπαίδευση του προσωπικού στα όπλα ώστε να εξασφαλίζεται η ατομική του
προστασία και ασφάλεια, την ίδια στιγμή που ζητείται από το σύνολο του
προσωπικού να συνδράμει σε ενίσχυση στο ανατολικό Αιγαίο στο πλαίσιο
επιχείρησης “Ποσειδών“ αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις.
2. Προγραμματισμός ενισχύσεων στα πλαίσια
επιχείρησης “Ποσειδών“. Η Ένωσή μας, είχε θέσει ως πρόταση, να επιλέγονται σύμφωνα με έκφραση επιθυμίας τους
και σε περίπτωση που δεν εκφράζεται αντίστοιχη επιθυμία, να επιλέγονται από
τους αρμόδιους, στελέχη βάσει μετρίσιμων κριτηρίων ώστε να ελαχιστοποιείται
τυχόν αδικία και να εξασφαλίζεται η εφαρμογή των ηπιότερων μέτρων, η ισότητα
και η αναλογικότητα. Για τον λόγο ότι οι ενισχύσεις στο ανατολικό
Αιγαίο θα συνεχιστούν για πολλά χρόνια προτείναμε να εκπαιδευτούν και άλλοι συνάδελφοι στα Π.Λ.Σ
ως πληρώματα.
3. Επισκευή
αντικατάσταση η μετεγκατάσταση Α΄ΛΤ ΡΙΟΥ και των φυλακίων Ρίου –Αντιρρίου τα οποία είναι
σε άθλια κατάσταση και να ελλοχεύουν κινδύνους για την ασφάλεια των συναδέλφων
(π.χ ηλεκτροπληξία αφού μπαίνουν νερά). Θέσαμε πάλι το σοβαρό αυτό ζήτημα στην
ηγεσία του Κ.Λ. ΠΑΤΡΑΣ και ζητήσαμε να αναληφθούν πρωτοβουλίες για άμεση
επίλυση.
4. Ενίσχυση με προσωπικό για το Α΄Λ/Τ Ρίου-Λ/Φ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ. Έχουμε επανειλημμένα θίξει την
επικινδυνότητα του να υποχρεούνται οι συνάδελφοι να εκτελούν κατά μόνας
εξωτερική υπηρεσία προβλήτας στο Ρίο και το Αντίρριο, όταν κάθε χρόνο
διέρχονται περί τα 500.00 οχήματα και πάνω από 1.000.000
επιβάτες. Επανερχόμενοι στο ζήτημα αυτό κρούουμε για άλλη μια φορά τον κώδων
του κινδύνου και ζητήσαμε από τον κο. Λιμενάρχη να επιληφθεί άμεσα για την
επίλυση του προβλήματος.
5. Ίση αντιμετώπιση προσωπικού όσο αφορά τις εσωτερικές
μετακινήσεις, Αφουγκραζόμενοι πάντα τους
συναδέλφους, αιτηθήκαμε άλλη μια φορά στην ηγεσία του ΚΛ ΠΑΤΡΑΣ ίση
αντιμετώπιση προσωπικού. Δε νοείται να παρατηρείται το φαινόμενο συνάδελφοι να
έχουν εκτελέσει πολλές εσωτερικές μετακινήσεις από τομείς σε άλλους τομείς, σε Λιμενικά
τμήματα κ.λ.π και άλλοι να έχουν αντιμετωπιστεί ως «αναντικατάστατοι» σε
συγκεκριμένα πόστα. Οφείλει η εκάστοτε
Διοίκηση όπως και το θέσαμε, με αντικειμενικότητα, ουδετερότητα, αμεροληψία και
σεβασμό προς το συνάδελφο να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την περαιτέρω
αναβάθμιση σχέσης εμπιστοσύνης, και ίσης αντιμετώπισης σύμφωνα με την
συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων και την αρχή της
αναλογικότητας και αναγκαιότητας.
6.
Εκδήλωση
ενδιαφέροντος για ενίσχυση με προσωπικό στο Γ΄Λ/Τ Αιγίου. Είχαμε τονίσει και
επιμείνει λόγω της απόστασης των κινδύνων και του αυξημένου κόστους των
καυσίμων να βγει εκδήλωση
ενδιαφέροντος. Εναλλακτικά θα μπορούσε και αν δεν υπάρχει ανταπόκριση, να τεθούν κίνητρα ώστε να υπάρξει
εκδήλωση ενδιαφέροντος από συναδέλφους να καλύψουν τις υπηρεσιακές
ανάγκες της λιμενικής αρχής Αιγίου. Από την προηγούμενη συνάντηση που είχαμε με
τον κο. Λιμενάρχη, την 27- 06-22 και παρά τα όσα είχαμε τότε συζητήσει,
διαπιστώσαμε ότι έως σήμερα, έχουν τοποθετηθεί στελέχη στο Γ’ Λ/Τ ΑΙΓΙΟΥ χωρίς να
λαμβάνεται υπόψη η χιλιομετρική απόσταση της υπηρεσίας από τον τόπο διαμονής τους
και κυρίως χωρίς εκδήλωση ενδιαφέροντος. Επίσης γίνεται
εύκολα αντιληπτό ότι οι συνάδελφοι οι οποίοι διαμένουν μακριά προφανώς δεν θα
μπορούν να είναι άμεσα διαθέσιμοι όταν παραστεί υπηρεσιακή ανάγκη, εις γνώση
της Κεντρικής Υπηρεσίας. Επαναλάβαμε στην ηγεσία του Κ.Λ
ΠΑΤΡΑΣ τον προβληματισμό μας σχετικά με τη διαδικασία επιλογής των συναδέλφων
που τοποθετούνται στο Λιμενικό Τμήμα του Αιγίου και την ασφάλεια τους σε ένα
οδικό δίκτυο χαρακτηρισμένο ως «καρμανιόλα» που ήδη έχει βαφτεί με αίμα
συναδέλφων.
7. Αιτήματα απουσίας άδειες ρεπό κ.λ.π)
Επίσης θέσαμε για άλλη μια φορά το ζήτημα της διαχείρισης των αιτημάτων απουσίας, αδειών, ρεπό κ.λ.π των συναδέλφων.
Αναφερόμαστε ασφαλώς στην χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής ΣΔΑΠ και σε κάθε
διαδικασία που προβλέπεται. Επί σχετικής διαδικασίας έχουμε θέσει ερώτημα και
αναμένουμε απάντηση και από το Κ.Λ Πάτρας αλλά και από αρμόδιες υπηρεσίες του
ΥΝΑΝΠ. (Αρ.Πρωτ: 17 /31-01-2023 έγγραφο μας)
Επίσης
ενημερώσαμε ότι έχουμε στείλει έγγραφο στο Ν.Σ.Κ για παροχή σχετικής νομικής
γνωμάτευσης επί των ζητημάτων που έχουν ανακύψει ως προς την πρακτική «τοποθέτησης» σε Λ/Τ και μετακίνησης
επ’ αορίστω χρόνω, και στην Διοίκηση του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ζητώντας τροποποίηση της διαδικασίας τοποθετήσεων σύμφωνα με το άρθρο 40
παρ. 2 Ν. 4256/2014.
Συγκεκριμένα έχουμε προτείνει οι τοποθετήσεις Στελεχών του Λ.Σ –ΕΛ.ΑΚΤ σε Λιμενικά Τμήματα να γίνονται μόνο από συμβούλια μεταθέσεων με πλήρως αιτιολογημένες αποφάσεις και υπό τη μορφή Αποσπάσεων ή Διαθέσεων οι οποίες θα δικαιολογούνται από υπηρεσιακές ανάγκες και θα έχουν ορισμένη χρονική διάρκεια και μάλιστα να αποζημιώνονται πλήρως τα στελέχη για τις οικονομικές επιβαρύνσεις που θα υφίστανται στα πλαίσια των μετακινήσεών τους. Για την δε πραγματοποίηση αυτών να λαμβάνονται υπόψη της διοίκησης κοινωνικά και αντικειμενικά υπηρεσιακά κριτήρια, και να αποφασίζονται σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων και την αρχή της αναλογικότητας και αναγκαιότητας.
Δεν μπορεί επ’ ουδενί όπως να διατάσσεται επ’ αορίστου χρόνου, η μετακίνηση με «τοποθετήσεις», οι οποίες πλήττουν τους συναδέλφους και αυξάνουν την ανασφάλεια του επαγγελματικού και κατ΄επέκταση οικογενειακού τους βίου, επιφορτίζοντας τους με δυσβάσταχτα οικονομικά κόστη μετακινήσεων σε μία εποχή ταυτόχρονης κατακόρυφης αύξησης του κόστους διαβίωσης και χαμηλών μισθών παντελώς δυσανάλογων και ανίκανων να καλύψουν τις εν γένει δαπάνες και ανάγκες διαβίωσης τους.
Κλείνοντας
ευχαριστήσαμε τον κ. Λιμενάρχη και την κ. Υπολιμενάρχη για τον χρόνο τους και
ενημερώσαμε ότι ως Ένωση καταβάλουμε προσπάθειες με αρμοδίους φορείς προκειμένου ιδρυθεί Λιμενικό Τμήμα στην Κάτω
Αχαΐα και το Γ’ Λ/Τ Αιγίου γίνει πάλι ανεξάρτητη μετάθεση, όπως ήταν προ
του ΠΔ 81/2014 (ΦΕΚ 125 /Α/19-5-2014)
και περιμένουμε βοήθεια σε αυτό και από το Κ.Λ ΠΑΤΡΑΣ.
Η Ένωση
μας θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ανάδειξη των προβλημάτων που
αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι αναζητώντας λύσεις που μπορούν να τεθούν σε
ρεαλιστική βάση βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας όλων των στελεχών του
Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.