Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ –Επιστολή στα κόμματα για τα αιτήματα των πληρωμάτων των σκαφών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.


 

Η Π.Ο.Λ. έχοντας ιδρύσει Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ επιχείρησε και κατάφερε την επικοινωνία με τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ που υπηρετούν στα πλωτά μέσα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια .

Συγκεντρώνοντας τις παρεμβάσεις και τις προτάσεις συντάξαμε έγγραφο με τις σημαντικότερες διεκδικήσεις για την «δύναμη πυρός» του Λιμενικού Σώματος ,τα πληρώματα των σκαφών και ζητούμε από τα κόμματα που διεκδικούν την ψήφο μας να τις εντάξουν το πλαίσιο των προτεραιοτήτων τους για το  Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

1) Καθίσταται επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιηθούν άμεσα προσλήψεις που να στελεχώσουν τα σκάφη και τις λιμενικές αρχές της χώρας. Αν και έγιναν σημαντικές προσπάθειες για την εισαγωγή εξειδικευμένου προσωπικού (κυβερνήτες και μηχανικοί ) ,εντούτοις οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν σε αρκετές περιπτώσεις οδηγήσαν σε παραιτήσεις των νέων στελεχών που κυριολεκτικά μας υποχρεώνουν σε επαναπροσδιορισμό του τρόπου εισαγωγής αλλά και της δικλείδας ασφαλείας προκειμένου να διασφαλιστεί η παραμονή τους στο σώμα .   

2) Διπλά έτη για τους υπηρετούντες σε κατηγορία Α1 (ΠΑΘ-900αρια) και κατά το ήμισυ για τα υπόλοιπα, εξαιρούνται τα σκάφη κατηγορίας Ε, χωρίς να τεθεί έτος αναφοράς χρόνου έναρξης δικαιώματος.

3) Επαναφορά ορίου ηλικίας υπηρετούντων στα πλωτά τα 45 έτη, με αυτοδίκαιη αποδέσμευση από αυτά. Η παραμονή στα σκάφη μετά το όριο των 45 ετών δύναται εφόσον στέλεχος επιθυμεί με την προϋπόθεση ιατρικών εξετάσεων καταλληλόλητας ανά 2 έτη εξετάζοντας την σωματική και ψυχική υγεία. 

4) Τροποποίηση Κανονισμού λειτουργίας Πλοίων - Σκαφών ΛΣ : Πουθενά μονό πλήρωμα. Δίπλα και τριπλά πληρώματα στο μέγιστο της οργανικής τους σύνθεσης. Έχουν και οι «πλωτατζήδες» δικαίωμα στην οικογενειακή ζωή καθότι η εφόρου ζωής 24ώρη επιφυλακή καταστρατηγεί το αναφαίρετο δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής με αποτέλεσμα τα στελέχη να αδυνατούν να προγραμματίσουν ακόμα και τις οικογενειακές υποχρεώσεις. 

Επιπρόσθετα στις αποστολές κάθε σκάφους, ειδικά τις κατηγορίας ΑΙΙ, θα πρέπει να πηγαίνει όλο το πλήρωμα, δηλαδή και τα 6 άτομα. Τα τέσσερα άτομα που έχει παγιωθεί είναι εξοντωτικό και το λιγότερο επικίνδυνο. 

5) Επαναφορά των οργανικών θέσεων σκαφών και αποδέσμευση από τις οργανικές των Λιμενικών Αρχών, ώστε να σταματήσουν οι «πατέντες» (σήμερα σκάφος-αύριο γραφείο - μεθαύριο τροχονομία - αντιμεθαύριο τηλεφωνητής) και η απασχόληση των στελεχών συμπεριλαμβανομένων και των αμοιβών που χρησιμοποιούνται συνέχεια στα πληρώματα, να γίνεται μόνο στα σκάφη. 

Αντί να ενισχύεται η οργανική δύναμη των πλωτών και να διπλασιάζονται τα πληρώματα όπου αυτό είναι απαραίτητο, με διαταγή της  Δ.Ε.Μ.  παρατηρείται η περεταίρω αποδυνάμωση τους ακόμα και σε πλωτά με μονά πληρώματα προς ενίσχυση των λιμεναρχείων στα οποία ανήκουν. 

6) Να αυξηθεί η ημερήσια αποζημίωση πληρώματος (πλεύσιμο) των 6 ευρώ, στα 18 ευρώ όπως χορηγείται στο Πολεμικό Ναυτικό. 

Επίσης από την στιγμή που χαρακτηρίστηκαν οι θέσεις των ΔΠΓ-ΔΜΓ ως θέσεις ευθύνης, να χορηγηθεί και το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης ώστε να αναγνωριστούν εμπράκτως η ευθύνη και οι ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους. 

7) Όλοι οι ΔΠΓ-ΔΜΓ θα πρέπει να αμείβονται με την  Α' κατηγορία μισθολογικής κατάταξης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο σώμα τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες (εκ ΣΝΔ, απευθείας κατάταξης, εκ ΣΔΥΛΣ και εκ ΛΦ. Οι εκ Λ/Φ  χρησιμοποιήθηκαν από την Υπηρεσία με το «ζόρι»  παρότι το πτυχίο τους δεν αποτελούσε προσόν κατάταξης τους. Ίδια καθήκοντα, ίδιες ευθύνες, ίδια προσόντα, δεν συνάδουν να είναι σε διαφορετική κατηγορία μισθολογικής κατάταξης των στελεχών. Ο διαχωρισμός είναι μόνο για τη βαθμολογική εξέλιξη ανάλογα τη σχολή αποφοίτησης. 

8) Ενώ έχει εκδοθεί νέα ΠΔΕΜ [04/2018] εξακολουθείται η εφαρμογή διαταγής της ΔΠ Γ΄- Δ.Ε.Μ. του 2015 [ΩΠ:301524/07-15] για την εναλλαγή ανά τρίμηνο ή εξάμηνο των διπλωματούχων στα πλωτά  δημιουργώντας τα κάτωθι προβλήματα: 

α) χρησιμοποιούνται οι ΔΠΓ και ΔΜΓ  ως αμοιβά πληρώματα και τοποθετούνται σε γραφεία του Λιμεναρχείου, αποδυναμώνοντας την ποσοτική και ποιοτική σύνθεση των πλωτών, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χρησιμοποίησης περισσότερων του ενός ανά ΔΠΓ και ΔΜΓ στελέχους αντίστοιχα  στην κύρια σύνθεση πληρώματος, όπου σύμφωνα με την ΠΔΕΜ [άρθρο 9 παρ.3] δύναται να υπερκαλύπτουν βαθμό και ειδικότητα κατώτερου πληρώματος, 

β) στην εξασφάλιση των απαιτούμενων για προαγωγή ειδικών τυπικών προσόντων των υπαξιωματικών (εκ ΔΥΛΣ) διπλωματούχων αποφοίτων μετά το Μάρτιο του 2009 

 Συνοψίζοντας είναι γενικά αποδεκτό ότι τα πλωτά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ είναι η ‘’αιχμή του δόρατος’’. Θα πρέπει λοιπόν να δοθούν κίνητρα παραμονής στα σκάφη και να αναγνωριστεί έμπρακτα η συνεισφορά των πληρωμάτων από την πολιτεία με πράξεις. 

Στοιχεία επικοινωνίας με Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. - Π.Ο.Λ., για προτάσεις και προβλήματα που σας απασχολούν, στο email plota.pol@gmail.com


ΠΟΛ - Γραμματεία Πλωτών Μέσων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.


Στοιχεία επικοινωνίας με Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. - Π.Ο.Λ., για προτάσεις και προβλήματα που σας απασχολούν, στο email plota.pol@gmail.com


Γίνε τώρα μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ)  και διεκδίκησε το μέλλον σου(Πάτα ΕΔΩ)


Πηγή : Γρ. Τύπου-Μέσων Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.

Νεότερη Παλαιότερη