Καλησπέρα σας. Είμαι ο
Ανθυπασπιστής Νίκος ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ με ειδικότητα ΔΠΓ, (Κυβερνήτη). Αντιπρόεδρος
της Ένωσης Λιμένων Εύβοιας και μέλος της γραμματείας πλωτών μέσων της ΠΟΛ.
Υπηρετώ στο Λιμενικό Σταθμό ΣΚΥΡΟΥ.
Είμαι παντρεμένος, πατέρας 3 τέκνων, και με λύπη μου σας ενημερώνω ότι ένα από
τα παιδάκια μας έφυγε από κοντά μας, πολύ σύντομα και για αυτό το λόγο
σύμφωνα με το ΠΔ είμαι αποσπασμένος στην Κεφαλονιά μέρος καταγωγής της συζύγου
μου.
Συνειδητά ασχολούμαι με το
συνδικαλισμό γιατί πιστεύω ότι τα δικαιώματα μας πρέπει να τα διεκδικούμε.
Αγαπητοί συνάδελφοι, μολονότι
είμαστε 2000 κάτω από τις οργανικές μας θέσεις, διαπιστώνουμε καθημερινά τη
δύναμη του σώματός μας να μειώνεται περαιτέρω χωρίς να πραγματοποιούνται οι
ανάλογες προσλήψεις προς πλήρωση των κενών θέσεων.
Και ενώ οι συνάδελφοι πήραν στους
ώμους τους το μεταναστευτικό 2014-2015-2016 αλλά και τις συνεχείς επελάσεις των
μεταναστευτικών ροών περιμένοντας τις νεότερες γενιές να τους αντικαταστήσουν
και να ξεκολλήσουν μετά από τόσα χρόνια στο Ανατολικό Αιγαίο και τις
Περιφερειακές υπηρεσίες, δεν βλέπουν φως στον ορίζοντα και δεν μπορούν να
απεγκλωβιστούν από αυτή τη φαύλη κατάσταση των μη μεταθέσεων.
Αγαπητοί συνάδελφοι η κατάσταση που
βιώνουμε σήμερα πρέπει να αλλάξει.
Πρέπει να διεκδικήσουμε:
1- Ένα δικαιότερο σύστημα
μεταθέσεων για τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
2- Θέλουμε οι τακτικές και έκτακτες
μεταθέσεις να διενεργούνται στον προβλεπόμενο χρόνο και όγκο ώστε να
σταματήσουν οι παθογένειες και η γραφικότητα των μόνιμων αποσπάσεων.
3- Να σταματήσει η
"αφαίμαξη" των υποστελεχωμένων υπηρεσιών από προσωπικό για ενίσχυση
του κέντρου.
4- Διεκδικούμε την πλήρη κάλυψη των
9500 οργανικών θέσεων μας ώστε να επανέλθει η ομαλή λειτουργία των
Περιφερειακών υπηρεσιών και να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας ενός γερασμένου
σώματος.
5- Διεκδικούμε την αναγνώριση του
επικίνδυνου του επαγγέλματος μας.
6- Την έμπρακτη επιβράβευση
των προσπαθειών των στελεχών στα σκάφη που επιχειρούν 24 ώρες το 24ωρο με
κίνδυνο της ζωής τους, πάνω σε ένα πλωτό μέσο με όλες τις δυσκολίες- κινδύνους
που αντιμετωπίζουν καθώς και την επιβάρυνση- κόπωση λόγω των ιδιαίτερων
συνθηκών εργασίας τους.
7- Την απαλλαγή από ξένα καθήκοντα
ως προς την αποστολή μας.
8- Την διόρθωση της αδικίας στο
βαθμολογικό -μισθολογικό που δημιουργήθηκε από τις προσλήψεις των στελεχών
απευθείας κατάταξης Καπετανομηχανικών και τη διατάραξη της ιεραρχίας εντός των
σκαφών. (Παραγωγικές- μη παραγωγικές σχολές - διαφορές στο βαθμολογικό/
μισθολογικό. Ίδια προσόντα, ίδια καθήκοντα, ίδιες ευθύνες άλλη
μισθολογική/βαθμολογική εξέλιξη).
9- Τη θεσμοθέτηση διπλών και
τριπλών πληρωμάτων στα σκάφη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ - Έχουν και οι σκαφάτοι δικαίωμα
στην οικογενειακή ζωή.
10- Την επαναφορά του ηλικιακού
ορίου αποδέσμευσης από τα πλωτά μέσα στα 45 έτη.
11- Τη χορήγηση κινήτρων παραμονής
στα πλωτά του λιμενικού (παράδειγμα: δίπλα χρόνια) ώστε να σταματήσουν οι
συνεχόμενες παραιτήσεις νέων στελεχών Καπετανομηχανικών.
12- Να δοθεί τέλος "στο
βάπτισμα" των Μηχανοδηγών με τριετή εμπειρία σε σκάφη (απόφοιτοι σχολής
Λιμενοφυλάκων) ως Μηχανικοί. Η τριετής εμπειρία δεν συνεπάγεται και τις
απαραίτητες μηχανικές γνώσεις. Η ελλιπής συντήρηση μηχανών ενός σκάφους =
αναξιοπλοΐα = κίνδυνος ασφάλειας σκάφους και πληρώματος.
13- Την κατάργηση των ειδικών
τυπικών προσόντων προς προαγωγή κατηγορίας ΣΔΥΛΣ (μοναδική κατηγορία που
εφαρμόζεται) ώστε να προαχθούν όπως οι σειρές τους;
14- Την χορήγηση περισσότερων και
αναγκαίων ιατροφαρμακευτικών παροχών για τους συναδέλφους. Στα μεγάλα
ιδιωτικά νοσοκομεία δεν αναγνωρίζεται το ταμείο μας, θεωρούμαστε
ανασφάλιστοι. Πώς θα πεισθούν οι ιδιώτες γιατροί, εργαστήρια, φαρμακεία
ώστε να εμπιστευτούν και να συμβεβληθούν με το ταμείο μας; Στις νησιωτικές
περιοχές που οι δυνατότητες επιλογής είναι περιορισμένες υπάρχει
πρόβλημα.
15- Την εφαρμογή της νομοθεσίας
σχετικά με τη χορήγηση ρεπό και αδειών σύμφωνα με τις ανάγκες μας ώστε να
μπορούμε να προγραμματίζουμε την οικογενειακή μας ζωή. Οχι να μεταθέτουμε το
πρόβλημα με παρατάσεις κανονικών αδειών τριών χρόνων πριν.
Πρέπει να αυξήσουμε ακόμη
περισσότερο τα αισθήματα ενσυναίσθησης μεταξύ μας έτσι ώστε ένας συνάδελφος
άλλου κλάδους να δύναται να κατανοήσει πλήρως έναν πλωτατζή στο Ανατολικό
Αιγαίο και σε άλλες δύσκολες λιμενικές αρχές.
Κλείνοντας να σταθώ στην αναγκαιότητα να υπάρξει άμεση νομοθετική ρύθμιση ώστε η Ομοσπονδία μας να εκπροσωπεί τους συναδέλφους στα συμβούλια μεταθέσεων όπως συμβαίνει και με έτερες ενώσεις. Επιβάλλεται από τις επιταγές του Συντάγματος και αποτελεί κατοχυρωμένο θεμελιώδες δικαίωμα.
Πηγή : Γρ. Τύπου-Μέσων Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.