Είναι δεδομένο πλέον πως ο όρος που κυριαρχεί στην καθημερινότητα των στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ είναι ένας … «απόσπαση».
Η σε «απόσπαση» υπηρεσιακή κατάσταση χαρακτηρίζει το 1/3 του Σώματος σε ένα καθεστώς αβεβαιότητας, ανασφάλειας, αναμονής και άνευ λόγου και αιτίας υποχρέωσης σε «παράγοντες» της πολιτικής και υπηρεσιακής οντότητας του Αρχηγείου του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ .
Υπερβαίνει τα 1500 ο αριθμός των στελεχών που με αίτημά τους έχουν αποσπαστεί στην υπηρεσία επιλογής τους. Αριθμός τεράστιος αν αναλογιστεί κανείς πως τα στελέχη αυτά προέρχονται κυρίως από ‘’λογιστικά’’ υποστελεχωμένες υπηρεσίες αφού η αύξηση των οργανικών θέσεων του 2020 αντί να λύσει ζητήματα προκάλεσε ανισότητες, με τις νησιωτικές υπηρεσίες να φαίνονται καταδικασμένες στην ελλιπή στελέχωση (που δύσκολα θα φτάσει στο 50% των προβλεπόμενων θέσεων ) και από την άλλη τις ηπειρωτικές υπηρεσίες να φαίνονται υπέρβαρες παρά το γεγονός ότι πλέον υπηρετούν σε αυτές μόνο το 60-70% από τα στελέχη που υπηρετούσαν το 2014 ,πριν την μείωση από 10.420 σε 8.000 και τον Λιμενικό Καλλικράτη ως αναγκαίο κακό.
Ίσως τελικά η αδυναμία λειτουργίας του ΠΔ 11/21 να μην ήταν αποτέλεσμα κακής νομοθέτησης αλλά προϊόν καλοστημένου σχεδίου που ως στόχο είχε τον εγκλωβισμό των στελεχών σε μία νέας μορφής συνδιαλλαγή – ρουσφέτι – «ομηρεία» με τον έχων το γενικό πρόσταγμα των μεταθέσεων – αποσπάσεων, τον Αρχηγό του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 32 του π.δ. 11/21 ο ρόλος του αρμόδιου συμβουλίου μεταθέσεων είναι η διατύπωση απλής γνώμης για τις αποσπάσεις, για τη διάρκεια των αποσπάσεων καθώς και για τον χρόνο εκτέλεσης των αποσπάσεων. Την τελική απόφαση έχει το αρμόδιο όργανο δηλαδή ο Αρχηγός. Αυτό έχει ως συνέπεια ο Αρχηγός να αποφασίζει πότε και εάν θα αποσπαστούν στελέχη, καθώς αρκετές είναι οι φορές που τελικά είναι εντελώς διαφορετικό το αποτέλεσμα από την εισήγηση του συμβουλίου.
Το τραγικότερο δε είναι ότι τελικά δεν αναγράφεται πουθενά ο χρόνος εκτέλεσης των αποσπάσεων με έναν νέο γύρο «ομηρίας» να ξεκινά. Όπως έχει καταγγελθεί στην Ομοσπονδία μας Λιμενάρχες αρνούνται στην χορήγηση των φύλλων πορείας σε στελέχη που τους εκδόθηκε η πολυπόθητη απόσπαση εκμεταλλευόμενοι, πιθανώς με προσυνεννόηση, την μη αναγραφή του χρόνου εκτέλεσης των αποσπάσεων στις σχετικές διαταγές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αποσπάσεις – διαθέσεις, από και προς το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά το οποίο εδώ και έτη παρουσιάζει σοβαρά κενά στην στελέχωσή του . Το τραγικό συμβάν με την απώλεια του Αντώνη Καρυώτη το Σεπτέμβριο του 2023 όχι μόνο δεν ενεργοποίησε την ευαισθησία του Αρχηγείου του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ αντιθέτως μετά από λίγους μήνες με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε την έκδοση νέου Προεδρικού Διατάγματος που μείωνε την οργανική σύνθεση στο Λ/Τ Ακτής Τζελέπη. Προκαλεί εύλογα ερωτήματα το ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια ενίσχυσης του Κ.Λ.Πειραιά και των Λιμενικών Τμημάτων υπαγωγής του.
Αντ’ αυτού η κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών γίνεται εκ περιτροπής από στελέχη που υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες με σύνηθες εργασιακό αντικείμενο γραφείου, τα οποία μάλιστα κατά την παραλαβή της βάρδιας υπογράφουν πολυσέλιδο μνημόνιο ενδεδειγμένων ενεργειών ώστε να έχουν την πλήρη ευθύνη για ότι προκύψει κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο Λιμάνι!!!
Η διαδικασία αυτή έχει προκαλέσει την αντίδραση των συναδέλφων οι οποίοι νιώθουν ότι η ίδια η υπηρεσία αναζητά εξιλαστήρια θύματα αποποιούμενη τις δικές της ευθύνες.
Παράλληλα η Ομοσπονδία μας εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την μεροληπτική στάση του Αρχηγείου τόσο στην επιλογή των στελεχών που αποσπώνται από το Κ.Λ.Πειραιά με τη διαδικασία των 6μηνων αποσπάσεων όσο και σε περιπτώσεις που στελέχη της υπηρεσίας αυτής εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για ενίσχυση των νησιωτικών υπηρεσιών.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αποσπάσεις μέσω κονδυλίων Frontex. Καθώς τα στελέχη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ πλήττονται οικονομικά έχουν βρει ως διέξοδό, την απαίτηση του Αρχηγείου για ενίσχυση των Υπηρεσιών του Ανατολικού Αιγαίου με αποσπάσεις, αιτούμενα την μετακίνηση τους για χρονικό διάστημα 1-2 μήνες προκειμένου να ενισχύσουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Όμως και αυτό τυχαίνει εκμετάλλευσης καθώς ως Ομοσπονδία δεχόμαστε καταγγελίες τόσο για τον τρόπο επιλογής Στελεχών όσο και για την μη χορήγηση στα αποσπασμένα στελέχη των δικαιούμενων ημερήσιων αναπαύσεων. Τα ίδια τα στελέχη μας μεταφέρουν τον φόβο στο να μιλήσουν διότι θα χαρακτηριστούν ως «αντιδραστικοί» κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να μην επιλεγούν την επόμενη φορά.
Μήπως όμως τελικά στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ αρέσκονται στην «ομηρεία» και τον έμμεσο «εκβιασμό» των στελεχών και των προϊσταμένων Υπηρεσιών;
Μήπως με αυτόν το τρόπο επιβάλουν εργασιακό μεσαίωνα στα Στελέχη;
Μήπως μόνο το φιλότιμο Στελεχών κρατάει όρθιο το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ με την Ηγεσία μόνιμα απούσα σε όλα τα επίπεδα;
Μήπως πλέον έχουν εκτροχιαστεί τα πάντα με αποτέλεσμα σε κάθε σοβαρό περιστατικό το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ να βρίσκεται εκτεθειμένο;
Η παρούσα ανακοίνωση δεν μπορεί να καλύψει ούτε το σύνολο ούτε το μέγεθος των ουσιαστικών προβλημάτων στα οποία έχουν εγκλωβιστεί Υπηρεσίες και στελέχη του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Όμως η Ομοσπονδία μας τόσο στις συναντήσεις που έγιναν προσφάτως όσο και στις επόμενες προγραμματισμένες αναδεικνύει τα θέματα αναζητώντας και προτείνοντας λύσεις για να βγει επιτέλους το Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή από το τέλμα.
Για το ΔΣ
Γίνε τώρα μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ) και διεκδίκησε το μέλλον σου. (Πάτα ΕΔΩ)
Πηγή: Γρ. Τύπου-Ενημέρωσης Π.Ο.Λ.
Facebook: https://www.facebook.com/omospondia.gr